Lente en Chinezen - Reisverslag uit Guangzhou, China van Laura - WaarBenJij.nu Lente en Chinezen - Reisverslag uit Guangzhou, China van Laura - WaarBenJij.nu

Lente en Chinezen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 December 2010 | China, Guangzhou

Okee, Guangzhou is de grootste stad die ik ooit gezien heb. Echt niet normaal. Ik ben er nu 3 dagen en heb nog steeds geen overzicht ;)

Misschien komt dat ook een beetje door de valse start van mijn reis: door de sneeuw was mijn eerste vlucht van Dusseldorf naar Schiphol gecancelled, maar daar dat werd pas bekend toen we op het vliegveld stonden. Maar dankzij de sneeuwrijkunsten van Marcel en ondanks de bijna niet rijdende treinen kwam ik 20 minuten voordat de check in zou sluiten op Schiphol aan. De KLM meneer achter de balie keek wel raar op toen ik aan kwam rennen, "en hoe bent u hier dan gekomen?" Gelukkig was de economy class overboekt en kwam ik in een luxe stoel met enorm veel beenruimte en luxer eten te zitten. De tweede vlucht, van Beijing naar Guangzhou, was minder relaxed helaas. Aangekomen stond Mariet me op te wachten en installeerde ik me in de logeerkamer van haar Chinese appartementje op de 14de verdieping van een mega flatgebouw.

De afgelopen 3 dagen hebben we vooral doorgebracht met lopen door de mega grote straten, bewonderen van de vele met neon behangen winkelcentra en Sushi en Maleisisch eten. Mariet is vandaag weer aan het werk gegaan, en de komende 3 dagen ga ik dus alleen op pad. Vrijdag heb ik een afspraak gemaakt voor een typische Chinese fotoshoot; heel normaal hier, je wordt opgemaakt, krijgt suikerzoete jurken aan en wordt in verschillende decortjes op de foto gezet. Het hele spektakel duurt een paar uur en uiteindelijk krijg je een kitsch gephotoshopt boekwerk plus fotolijst van jezelf. Ik ben heeeeel benieuwd want omdat Mariet werkt ga ik daar alleen naartoe, en zij spreken geen Engels en ik natuurlijk geen Chinees, haha.

Het is hier trouwens een graad of 20 in de zon, en het voelt helemaal als lente, omdat de bomen gewoon groen zijn, heerlijk. Kerstgevoel heb ik dan ook helemaal niet gehad. Vrijdag gaan we wel nieuwjaar vieren, maar op 1 januari schijnt er een veel leuker feestje te zijn. Ben benieuwd.
Maandag gingen we een door een Nederlandse architect ontworpen nieuwe TV Toren in van 450 meter, en toen kon je pas echt zien hoe groot de stad is. Allemaal wolkenkrabbers, alles in verlicht, en afstanden zijn super groot. Had nooit gedacht dat ik een stad te groot zou kunnen vinden. Ga nu even kijken of ik morgen een dagje buiten de stad de natuur in kan.

Helemaal gaaf is dat ik dan maandag naar Bali vlieg!

Tot snel en alvast veel plezier allemaal vrijdag!

  • 29 December 2010 - 09:05

    Joyce:

    Laus,
    Wat fijn dat je daar niet door de sneeuwbergens hoeft te lopen! Check je FB, want er staat een leuke kerst winter foto op van ons om je even jaloers te maken en een heimwee gevoel te bezorgen!
    Ik ga morgen naar Dublin. Veel plezier en tot ergens in januari sistero.

  • 29 December 2010 - 10:08

    Frank:

    die fotoshoot ben ik natuurlijk heeeel benieuwd naar!

  • 29 December 2010 - 11:21

    Marly:

    Hoi maedje.
    Gelukkig is alles goed gekomen!
    Ik hoorde van Joyce hoe hard er gereden is om de trein in Eindhoven te halen:(!!
    Geniet, wij genieten van je verslag. Proficiat voor Mariet.
    XX L..W.. Marly

  • 29 December 2010 - 11:55

    Annejet:

    Stikjaloers; heb ook zo'n zin in zon.... :S
    Wat dat betreft mis je hier niks. Vrijdag Apres-ski zonder jou waar vorig jaar 80's-90's was. Veel plezier daar; zoiets zal je niet veel vaker meemaken... Liefs!

  • 29 December 2010 - 21:19

    Je Lievelingzus:

    Michiel zegt dat chinezen stinken dus koop maar een mondkapje, veel plezier met t warme weer en chill ze. Wij hopen op een voorspoedige terugreis. Kom je aan op schiphol? Veel plezier sjattie

  • 30 December 2010 - 07:56

    Lisa:

    Ni hao! Leuk zeg...begrijp nu mijn compleet onoverzichtelijke zomer in Shanghai (de grootste stad van China!)... Supervet zeg! Heb je al lesbische hello kitties ontmoet?? haha Veel plezier met je fotoshoot. KUS lisa

  • 01 Januari 2011 - 16:07

    Suus:

    Hee Lautje gelukkig nieuwjaar!! klinkt goed!! Hoe was de fotoshoot? Je hebt natuurlijk wel al wat ervaring gelukkig... Veel plezier op Bali!!! Dikste kus

  • 01 Januari 2011 - 16:31

    Frank Willems:

    Ha Laura
    wat leuk dat jij kunt doen wat anderen willen doen. Kun jij voor mij ook een I-pad meenemen of anders kun je hem opsturen naar Nederland.??
    Mijn oudste zoon zit me in mijn oor te lullen wat ik moet schreifen en daar wordt ik hartstikke nerveus van.
    Heel erg bedankt van Rolf over dat vest hij is keigelukkig.
    Prettige vakantie, ik zie die PAD wel komen (no Joke)
    Oompje

  • 02 Januari 2011 - 23:39

    Anne En Maurits:

    Hoi,

    gelukkig nieuwjaar! Maurits en ik zijn ook goed aangekomen in Panama. Gelukkig was de sneeuw al aardig weg toen wij naar Schiphol moesten. Veel groeten aan Mariet!

  • 04 Januari 2011 - 09:27

    SuuS:

    Hee Laus,

    Leuk om weer je verhalen te lezen! Ik krijg het er warm van en dat is nodig, want de verwarming op mijn werk is kapot. Alle oudjes zitten in de kou!
    Ben benieuwd hoe je het hebt op Bali!!! Lekker surfen!

    liefs, SuuS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

check voor verhalen uit het verleden lauraentonnie.waarbenjij.nu!

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 33203

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 25 Januari 2014

Viëtnam, Laos en Cambodja met Freek!

30 December 2012 - 30 Januari 2013

Patagonië it is!

04 Oktober 2011 - 04 Januari 2012

Miriam en Laura naar NZ en Indonesië

24 December 2010 - 13 Januari 2011

Guangzhou en Bali

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Miriam en Laura naar Maleisië

09 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Laura in Peru en NYC

Landen bezocht: