Hitte op het vliegveld! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura - WaarBenJij.nu Hitte op het vliegveld! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura - WaarBenJij.nu

Hitte op het vliegveld!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dit wordt het eerste op mijn iPhone geschreven reisverslag! Ik zit nu op het vliegveld van Kuala lumpur en heb een overgang van 13 naar 30 graden gemaakt. Zit in de strarbucks, again, naast een paar Nederlanders.

Gisteravond heb ik tijdelijk afscheid genomen van mariet. De afgelopen dagen heb ik weer vanalles gezien en gedaan hier: tempels bekeken, bergje beklommen, weer andere Aziatische dingen gegeten en de fotoshoot gehad. Dat was echt lachen. Het was 'iedereen kan model zijn, van ravensburger', want er wordt geen enkele creativiteit van je verwacht. De fotograaf bedenkt de pose en een jongen doet die voor, inclusief de bijbehorende emotie. Super grappig. Als ik het niet exact zo nadeed, bv het Chinese parapluutje met een elegant pinkje omhoog vasthouden, werd dat meteen afgestraft, haha. Volgende week kan ik terug om de foto's uit te zoeken en dan duurt het helaas nog 1,5 maand voordat ze klaar zijn...

Nieuwjaar hebben we in een hippe club gevierd, met voornamelijk Aziaten die aan tafeltjes dobbelspellen deden. Jammergenoeg werd er niet afgeteld en stonden wij met een klein groepje buiten ieder voor zich af te tellen.

Gisteravond hebben we karaoke gedaan, ktv heet dat. Ik had het wel eens gezien, maar dit was op z'n chiquest. Een heel groot gebouw met op elke verdieping allemaal privé kamertjes, sommige met eigen wc, waar groepen Chinezen samen gaan zingen. Eerst beneden wachten tot er een kamer schoongemaakt is, nieuwe plopkap op de mic en go! Super hard met super veel echo maar wel geavanceerd zeg! Je kon toonhoogte aanpassen enzo.

Kan nog steeds niet wennen aan sommige Chinese gebruiken, natuurlijk het spugen, maar ook boeren en met je mond open eten en praten. Op mariets verjaardag maakte ik het van dichtbij mee. Of net op het vliegveld, in de rij staan kunnen ze niet dus ze parkeren zichzelf gewoon tegen je rug aan zonder afstand te houden.

Het luxe leventje in guanghou beviel me wel: uit eten, taxi's en manicures, heeeeerlijk!

Nu op naar Bali, waar ik hopelijk morgen op een surfplank sta!

X Laura

O ja! Jilted heeft morgen zonder mij een eerste betaald optreden op een nieuwjaarsontbijt van Achmea! Succeeeeees!!! Hopelijk kunnen we zoiets vaker doen!

  • 03 Januari 2011 - 08:14

    Miriam:

    He lieve Laura!
    Ik ben inmiddels alweer terug uit Ghana dus nu kan ik prima al jouw verslagen lezen. Klinkt weer super. Weet je al waar je in Bali allemaal naartoe gaat? Tip: surfen in Seminyak, fietsen in Ubud, westkant van Peninsula (zuiden) voor surfen en prachtige kusten en tempels, relaxen op de Gili's.
    Ghana was super. We hebben niet het hele land gezien vanwege de grote afstanden en de langzame reisopties, maar rond de kust was het heerlijk. Ben vandaag niet naar mn werk want heb dit weekend flinke darmkrampen gekregen (terwijl het 2 wkn helemaal goed was gegaan!).
    Heel veel plezier in ieder geval!
    Dikke x!

  • 03 Januari 2011 - 08:40

    Annejet:

    Lekker warm! Nog steeds een beetje jaloers. Hier is gelukkig alle sneeuw weg, op naar nog meer kou en een blauwe lucht op 18/2 :)
    Geniet van je laatste week....
    Liefs!

  • 03 Januari 2011 - 09:23

    Jenny:

    laura, gelukkig nieuwjaar he sjattie! en geniet van de zon want hier is t niks. Ben keihard met mijn fiets op mijn bek gegaan, tien meter voor NEMO grrrrr nu dus een vet verrot blauwzwarte plek auau

  • 03 Januari 2011 - 11:57

    Marly:

    Ha maedje,
    De allerbeste wensen voor 2011, veel reizen, veel geld, veel vrije tijd.
    Amuseer je!
    Liefs
    Marly

  • 03 Januari 2011 - 12:31

    Marieke:

    KLIA, long time no see! Of ben je op LCCT? Anyway, hopelijk ben je alweer onderweg naar Bali, heerlijk! Geniet er van zoveel je kan! En veel succes, riding the waves.. xx
    ps Was nog niet helemaal wakker, maar vond het heel leuk om even te Whatsappen :)

  • 03 Januari 2011 - 14:47

    Helmy:

    Ha die Laura! Allereerst de beste wensen voor 2011, maar met zo'n "reisje" ben je het nieuwe jaar goed begonnen. Amuseer je op Bali en je krijgt hier de groetjes van Saskia, Valérie en Bert en natuurlijk ook van je tante Helmy. Ik ga al je verslagen volgen hoor!

  • 04 Januari 2011 - 10:54

    Joyce:

    Lausje,
    Klinkt net als mijn oud en nieuw. In Dublin in een suffige Tivoli achtige tent met wat bandjes die ik helaas niet leuk vond (de rest wel). Aftellen hebben we zelf maar gedaan, waarop we raar aangekeken werden... De biertjes waren wel erg lekker en het was 10 graden en in de andere pubjes was het ook leuk met live muziek!
    Boes en ik zijn weer in Utrecht: bijkomen met keelpijn, verstopte neus en een dicht oor! Bah, zo moet ik ook werken. Tot gauw sistero
    Lieve woordjes

  • 08 Januari 2011 - 13:02

    Els:

    Lieve Laura
    Je gaat je laatste weekje vakantie in. Geniet er nog maar heerlijk van. Hoe is Bali? liefs
    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

check voor verhalen uit het verleden lauraentonnie.waarbenjij.nu!

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 33208

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 25 Januari 2014

Viëtnam, Laos en Cambodja met Freek!

30 December 2012 - 30 Januari 2013

Patagonië it is!

04 Oktober 2011 - 04 Januari 2012

Miriam en Laura naar NZ en Indonesië

24 December 2010 - 13 Januari 2011

Guangzhou en Bali

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Miriam en Laura naar Maleisië

09 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Laura in Peru en NYC

Landen bezocht: