Wauw. - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Laura - WaarBenJij.nu Wauw. - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Laura - WaarBenJij.nu

Wauw.

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Januari 2011 | Indonesië, Kalibukbuk

Bali is echt heeeeel erg mooi. En het is best te doen om in 6 dagen het eiland te zien. Bij deze dus:

How to discover Bali in 6 days:

1. Aangekomen op Echo beach en een surfpoging gedaan. Laura vs. golven, 0-1.
2 en 3. Met privé chauffeurtje naar het noorden, kalibukbuk. Prachtige rit langs rijstvelden, over bergen, langs groot meer, aapjes en watervallen. Lekker hotel met zwembad, in alle vroegte op zoek naar dolfijnen maar die bleven door het slechte weer bijna allemaal liever in bed liggen. Daarna snorkelen boven een van de top duikspots in de wereld.
4 en 5. Naar ubud om tempels en ruines en nog mooiere rijstvelden te bekijken vanaf een scooter met bestuurder.
6. Naar kuta, toeristenoord vlakbij het vliegveld met teveel lelijke, dikke, domme, bier tshirt dragende toeristen... En met discotheken en nergens natuur te bekennen.... 'Moet je gezien hebben', maar volgens mij is dat helemaaaaaal niet nodig. Gelukkig was ik hier maar 1 dag, jak.

Dit alles deed ik in het gezelschap van een aantal, zich afwisselende, leuke en heel leuke reisgenotes uit Amerika, Frankrijk, australië en eindigend met 2 nederlanders.

Kortom: balie is gewoon WAUW! Er moet een nieuwe definitie komen voor groen denk ik zo. Echt cool! En als je buiten de mega toeristen gebieden blijft is het echt goed te doen. Want er loopt me daar wat rond in kuta, aijaijaij...

Nu zit ik weer in dezelfde Starbucks in Kuala Lumpur en vannacht slaap ik weer in guangzhou. Nog 2 dagen genieten van de productie van alle Chinese fabrieken. Alles wat nl bij ons in de winkels ligt, heb ik hier op verschillende markten gezien. Zelfs de souveniers uit Peru komen er vandaan! Door de enorme afstanden en de huge-heid van die flatgebouwen vol met marktkraampjes kan het zo uren duren voordat je een tasje oid uitgezocht hebt. Niet heel handig dus. Paps, ik beloof nog even niets qua ipad...

Ik zou bijna vergeten jullie een gelukkig nieuwjaar te wensen!!! Ben een beetje gedesoriënteerd zo op je slippers een januari stempel in je paspoort krijgen en met jingle Bell rock uit de speakers opstijgen...

Donderdag kom ik om 17:40 weer aan op Schiphol dus tot snel allemaal weer!

X Laura

  • 10 Januari 2011 - 10:20

    Joyce:

    Sistero!
    Klinkt lekker die 6 steps van How to discover Bali.
    Ik hoop voor je dat het donderdag en vrijdag nog net zo zonnig is als nu! Ik heb een winterdip opgelopen in Dublin. Daar was het koud, grauw en grijs. En ik dank de zon dat hij er nu is!
    Boesje en ik zien je donderdag! Veel plezier nog met de Chinezen en Mariet. Hoijuh

  • 10 Januari 2011 - 11:43

    Miriam:

    Top Laura! Ik zou zo met je mee willen weer terug naar Bali. Heerlijk is het daar.
    Geniet er nog even van.
    x

  • 10 Januari 2011 - 12:08

    Marly:

    Ik verheug me op je behouden thuiskomst!!!
    K.. Marly

  • 10 Januari 2011 - 15:32

    Marjo:

    En lekker bruin zeker?
    Geniet nog maar fijn die laatste dagen!
    Ik hoor het binnenkort wel allemaal!

    Groetjes en tot zaterdag??

  • 10 Januari 2011 - 16:52

    Jenny:

    Misschien kom ik je ophalen,maar durf niks te beloven

  • 10 Januari 2011 - 23:40

    Anne:

    Klinkt tof Laus! We gaan wel foto{s vergelijken in NL!
    Tot over een paar weken.

    Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

check voor verhalen uit het verleden lauraentonnie.waarbenjij.nu!

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 33199

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 25 Januari 2014

Viëtnam, Laos en Cambodja met Freek!

30 December 2012 - 30 Januari 2013

Patagonië it is!

04 Oktober 2011 - 04 Januari 2012

Miriam en Laura naar NZ en Indonesië

24 December 2010 - 13 Januari 2011

Guangzhou en Bali

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Miriam en Laura naar Maleisië

09 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Laura in Peru en NYC

Landen bezocht: