Terima Kasih, bord met nasi! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Laura - WaarBenJij.nu Terima Kasih, bord met nasi! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Laura - WaarBenJij.nu

Terima Kasih, bord met nasi!

Door: Miriam en Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 December 2011 | Indonesië, Kuta

Voordat we ons naar internetloze regionen gaan verplaatsen, nog even een update:

Voor ons lijkt het allemaal heel lang geleden, maar ons verhaal eindigde in Dunedin, Nieuw Zeeland dus.

De laatste twee weken daar waren, zoals de rest van de tijd, natuurlijk geweldig. Realiserend dat het eind eraan zat te komen hebben we extra genoten van:
- pinguins spotten in Oamaru! Eerst de zeldzame yellow eyed pinguin en toen het donker werd kwamen er 100en little blue pinguins de kant op, die vervolgens via de weg naar hun nesten liepen. Super komisch om te zien.
- beklimming van een stuk berg met prachtig uitzicht op Mount Cook (hoogste berg NZ), diverse gletsjers en grote blokken drijvend ijs.
- prachtig mooie turquoise Lake Takepo met de beklimming van Mount John met uitzicht op Rohan uit LOTR. Binnenkort wordt hier de nieuwe film, The Hobbit opgenomen, en bij onze buren waren ze bezig met de "fittings".
- Laura's 30ste verjaardag in Methven. (ben super leuk verrasd met grappige cadeautjes en gezang om 12 uur 's nachts). De volgende dag zou Laura samen met de Duitse Mel gaan parachutespringen, we stonden al op de landingsbaan, maar door heftige wind ging het helaas niet door. Heel erg zonde en even een teleurstelling te verwerken. Bij deze is iedereen uitgenodigd om met Laura mee te gaan springen op Texel.
- de laatste paar dagen hebben we samen met Mel en Tobs doorgebracht op Akaroa Peninsula: super lekker weer a la Zuid Frankrijk.

En nu.... nu zitten we opeens op Bali! Via onze vertrouwde tussenstop in KL hebben we nu een weekje doorgebracht tussen de feestende naakte Australiers en andere toeristen. We hebben vooral gesurft, genoten van het feit dat we niet meer hoefden te koken en getracht te wennen aan de zeeeeeeerrrr tropische temperaturen. Zweetrecords worden aan de lopende band verbroken.
Het surfen gaat steeds beter, we hebben onze neus (en witte benen... nu vervellend en rood) laten zien bij Padang Padang, Balangan en bij onze vertrouwde boardverhuurder Yuro uit Legian.

De afgelopen vier dagen waren we in Ubud voor een toffe fietstocht door de rijstvelden en gisteravond onze Sinterklaas massage :)

Het plan is om morgen naar Oost Flores te vliegen (Ende) en naar het westen te reizen via allerlei tussenstops. In Labuanbajo nemen we dan een tweedaagse boottocht via Komodo Island naar Lombok. Maar daarover dus later meer! De eerste malariapil is net geslikt.

(omdat het uploaden van foto's ontzettend veel tijd kost moeten jullie daar nog even op wachten)

Tot op Lombok! (en dan bedoel ik niet in Utrecht ;)

• 06 December 2011 - 13:19

Felice:

Geniet er nog even goed van Laura!! Liefs

• 06 December 2011 - 13:29

Joyce:

Haaaaaj,
    Klinkt goed daar zo. En genoten van de sinterklaasmassage? Wij hebben al jullie choco en gedichtjes en cadeaus maar gebruikt ;)
    Veel plz en tot mails, viber, whatsapp, facebooks! En Laus, check even je tijd als je me vibert (wat een woord) of whatsappt, zodat het niet midden in de nacht is en ik gebroken naar mijn werk ga ;)
    Lieve woordjes

• 06 December 2011 - 13:29

Helmy:

Wauw, wat een avonturen weer zeg!
    Wij hebben hier net de verjaardag van Valérie gevierd, alweer 16 jaar. :-)
    Laura, ik ga niet met je meespringen op Texel, moet je Frank maar vragen..

Geniet van Bali, Oost Flores enz enz. Wij zitten nu in de opmaat naar Kerst; voor jullie Kerstmis in de zon.
    Ik kijk uit naar de foto's!

liefs,
    Helmy

• 06 December 2011 - 15:51

Harry:

geniet van al het wonderlijke om jullie heen ( met mij gaat goed)

• 06 December 2011 - 16:51

Fleur :

Hou eens op met die jaloersmakende verhalen..!! Gelukkig zag ik dat jullie nu ook in de regen en wolken zitten..!! Haha
    Nee hoor, geniet met volle teugen, jullie hebben t verdiend! Alle liefs Fleur

• 06 December 2011 - 19:17

Annejet:

Beetje het zelfde weer als hier; alleen dan +30 graden :)
    Heeel veel plezier in Lombok; ik kom er echt té weinig (goeie ouwe tijd)

Tot in t Hollandse! Liefs!

• 06 December 2011 - 22:18

Jenny:

Mijn kerstboom staat! Bedankt voor het gedicht lausje. Veel lieve groetjes voor jullie allebei en veel plezier!

• 07 December 2011 - 16:05

Froukje:

Wat heerlijk weer, om al jullie avonturen te lezen! Kan me voorstellen dat jullie heel erg genieten, ik ben maar een klein beetje jaloers hier...!
    Geniet er nog heel veel van, de eerste najaarsstorm raast over Nederland dus je mist niks! :) Liefs!

• 09 December 2011 - 21:30

Els:

Ha lieverds.
    Nou nou, het kan niet op, wat beleven jullie toch veel moois en leuks en geks enz. Jammer van de parachute springen Laura! Op Texel? Hum.... Wij komen nu bij van de chocolade letters, marsepein en malle gedichten terwijl jullie daar in de warmte zitten; gek idee. Volgend jaar toch maar weer samen rond 5 december? Lieve skatties, geniet ze verder maar weer en tot gauw; mama Els