Selamat Tahun Baru 2012! - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Laura - WaarBenJij.nu Selamat Tahun Baru 2012! - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Laura - WaarBenJij.nu

Selamat Tahun Baru 2012!

Door: Miriam en Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Januari 2012 | Indonesië, Legian

Een heel gezond en gelukkig 2012 allemaal!

Terwijl jullie de laatste restjes oliebollen wegwerken hebben wij net onze laatste Nasi Goreng op. Morgen vliegen we van Bali naar KL...

Ons vorige verslag eindigde in Kuta, Lombok. We hebben de prachtige zuidkust van Lombok op een scootertje verkend (inclusief lekke band die gelukkig geplakt kon worden nadat we het apparaat in de hitte een paar kilometer geduwd hadden) en een paar keer leuk gesurft in Gerupuk.
Helaas kreeg een voedselvergiftiging ons in z'n greep en hebben we 2 dagen in bed gelegen en om beurten voor elkaar gezorgd. De eigenaar van de homestay probeerde ook te helpen; droge rijst voor Miriam en wat goocheltrucs want hij bleek een erg goede goochelaar te zijn!
Door de dagen in bed hebben we helaas niet meer van Lombok kunnen zien dan Kuta en hebben we kerst op het eiland Gili Trawangan doorgebracht. Op het eerste gezicht een partyeiland voor Australiers, maar we hebben ons er toch vermaakt: kerstdiner bij homestay eigenaar Aldi, die flink heeft verdiend door teveel mensen uit te nodigen met te weinig eten, uitvinden dat uren op een strandbedje liggen lezen met lekkere drankjes ook best leuk is. En we hebben gedoken!
Miriam heeft haar Padi maar heeft al een paar jaar niet gedoken en ik had eerder problemen met mijn oren dus meldden we ons aan voor een opfriscursusje in het zwembad plus "fundive". Toen we de zee opgingen was de stroming zo sterk dat we met 50km per uur langs het koraal raasden en binnen no time midden op zee zaten. Instructeur Nick hield ons beide aan een handje vast zodat we bij elkaar zouden blijven. Best eng. Gelukkig mochten we de volgende dag opnieuw en hebben we toen tot 12 meter gedoken en oa. scorpionfish, een groene Murene en een slapende schildpad gezien.

Na de Gili's kwamen we per boot weer op Bali aan. In Lovina hebben we onze dolfijnen-spell proberen op te heffen door de dieren nu daadwerkelijk te spotten tijdens de dolphin tour!
Daarna zijn we met een prive chauffeur de bergen ingegaan en hebben we de super mooie natuur in de buurt van Munduk bekeken; super mooie rijstvelden, meren en watervallen. We waren heel blij dat we daar nog even langs zijn gegaan want nieuwjaar hebben we gisteren weer in het extreem toeristische Legian gevierd. Er zijn hier toch wel heel erg veel mensen waarmee ik mijn vakantie liever niet doorbreng...

Gisteravond stonden we met ons cocktailtje op het strand te kijken naar al het vuurwerk dat al de hele dag en avond werd afgestoken.Voor SIRE is hier veel werk aan de winkel want toen het tegen 12-en liep vlogen de vuurballen ons om de oren. Maar we hebben toch een leuk feesstje gevierd.

De Indonesiers hebben gisteren zo hard gefeest dat vandaag alles dicht bleek: geen surfboards te huur, geen strandbedjes... en geen zon. Hopelijk morgenvroeg nog een kleine surfsessie voor vertrek.

Woensdag landen we op Dusseldorf en zitten de 3 fantastische maanden erop. Jullie allemaal bedankt voor het lezen en tot heel snel!

Liefs, Miriam en Laura

• 01 Januari 2012 - 13:34

Joyce:

Sistero en Mirrie,
    Feliz ano novo vanuit Porto. Ik zit nu op het vliegveld omdat net als jullie daar, hier ook te veel gefeest is: alles dicht, overal troep en geen zon! Dus heb mijn heil gezocht in gratis internet hier op het vliegveld en winkels die wel open zijn. Mijn verhalen krijgen jullie volgende week te horen! Lieve woordjes
    p.s. Ik moest lachen om de slapende schildpad. Hoe ziet dat eruit?!

• 01 Januari 2012 - 13:49

Sylvia:

jeempie meiden, zit het er al bijna weer op.. Maar hier in het koude kikkerlandje is iedereen wel heeeel blij dat jullie weer terug komen hoor!! Geniet nog vd laatste daagjes en alvast sterkte met de reis!
    xx

• 01 Januari 2012 - 14:44

Marieke Roelofs:

Nog even genieten!!!!

• 01 Januari 2012 - 14:50

Juliette Fontein:

Om jaloers op te worden.........
    Miriam bel je me voor een buurt koffietje/theetje als je weer terug bent in het Haagsche!!

XX

• 01 Januari 2012 - 21:03

Marly:

Een gezond/ succesvol 2012 gewenst.
    Nu nog de laatste reisetappe. Tot gauw

• 01 Januari 2012 - 21:29

Helmy:

Heej dames,

een mooi 2012, alhoewel voor jullie 2011 wel erg bijzonder was! Goede vlucht en weer bedankt voor die mooie verhalen. Ik ben benoieuwd jullie live te zien.

groetjes,

• 02 Januari 2012 - 19:46

Els:

Woensdag kunnen we jullie weer in onze armen sluiten. Heerlijk! Ik ben erg benieuwd naar jullie life verhalen. Een heel goede reis en tot in Düsseldorf

• 03 Januari 2012 - 17:36

Jenny:

Hahahah laura,hoe jij naar dat verkoopmevrouwtje kijkt hahaha