"Go the All Blacks!" - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu "Go the All Blacks!" - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu

"Go the All Blacks!"

Door: Miriam en Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Onze aanmoedigingen hebben geholpen... de Kiwi's zijn wereldkampioen rugby geworden!

We zijn nu een beetje uitgeput van al het gefeest en al het heen en weer geloop, maar we hebben erg leuke dagen in Auckland gehad.

Ons laatste verslag is geeindigd in Picton, terwijl we zaten te wachten op de ferry naar het Noordereiland. Inmiddels zijn we daar nu al bijna 2 weken.
We zijn 3 dagen in Wellington geweest. Een leuk cultureel stadje met veel vintage winkeltjes en veel koffie zaakjes. Laura heeft genoten van het shoppen (want eerder hadden we nog niet veel soeps gezien...) (PM ze heeft niets gekocht).
Daarna zijn we naar Tongariro national Parc geweest (beter bekend als Mordor uit de Lord of the Rings) voor een wandeling in zon, regen, hagel en wind. We hadden net geen uitzicht op de besneeuwde Mount Doom vanwege laaghangende bewolking.
Door naar Taupo bij lake Taupo waar we de semi finals in de pub hebben gekeken, erg lachen. Maar feesten kunnen Kiwi's niet....
Toen weer een prachtige tocht door naar het stinkende Rotorua met al zijn kokende modderpoelen, gifgroene sulferbaden en dampende geisers.
Oja, we hebben trouwens een auto gehuurd en we zijn een kei in het links rijden! Hij is inmiddels alweer schadevrij ingeleverd.... :)
De Coromandel regio was echt prachtig: lekker weer, mooie stranden waar de olie net was opgeruimd, smalle steile weggetjes door allerlei kloven. Wat erg grappig was was de Hot Water Beach. Vlak onder een klein gedeelte van het strand loopt een lava stroom die de boel verwarmd. Je kon daar (samen met 100 anderen) je eigen hot water pooltje graven, lachen!!!

De afgelopen dagen zijn we dus in Auckalnd geweest en morgen gaan we de omgeving rondom Auckland verkennen. Woensdag vliegen we naar Nelson op het Zuidereiland om daar weer verder te gaan genieten.

Laura wil nog even haar frustraties kwijt over de Kiwi fans:
Ja sorry hoor, maar dan zeggen ze dat Nederlanders nuchter zijn en met beide benen op de grond staan, maar de NZ-ers zijn daar de overtreffende trap van! Na het winnen van de halve finale is het "Joepie... en doei" Kroeg leeg. Tijdens de finale is het doodstil en na de winst kan er nog net 1 " We Are the Champions" vanaf. Heel gek om te zien.
O ja, mama: een kilo champignons kost hier 16 dollar (10.50 euro), hoeveel ook alweer in Nederland? Hihi, verder is het heel gaaf hoor!

Lieve groetjes

• 24 Oktober 2011 - 08:47

Joyce:

Haaaaaaj,

Leuk om jullie verslagje te lezen en de foto´s te zien. Had de wedstijd (samenvatting) op tv gezien en de HAKA dus ook, bizarrrr. Lekker dat warme water en de Mordor omgeving haha.
    Veel plezier en tot whatsapp, facebook-gesprekjes etc! Lieve woordjes

• 24 Oktober 2011 - 13:21

Marjo:

Leuk om jullie verslagen te lezen!
    En met die foto's erbij kan ik zien dat jullie volop genieten.
    Zo'n modderpoeltje graven zou ik ook nog wel willen, maar voorlopig hou ik het maar bij een warm bad!
    Veel plezier de volgende dagen!

• 24 Oktober 2011 - 18:41

Anne:

Haha wat een leuke foto's. Ik krijg meteen reiszin, maar ja hier is het klussen, klussen, klussen. Groetjes

• 25 Oktober 2011 - 14:15

Ruud En Bea:

Fijn dat het jullie zo goed gaat.
    Zo te zien is het echt genieten.
    Ga zo door!!!!

• 26 Oktober 2011 - 08:49

Roechama:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Wij zijn helemaal jaloers...:) Geniet ervan samen! Hier alles goed, net terug van ruim een week Israel, bij vrienden geweest in de Palestijnse gebieden, erg indrukwekkend!

Ondertussen is het hier grijs en nat aan het worden in Nederland, dus geniet er maar van daar!

Groetjes,

Roechama

• 27 Oktober 2011 - 16:01

Susan:

Wat een fantastische verhalen ik hoop over een aantal maanden hetzelfde te beleven! Enjoy dikke knuffel

• 04 November 2011 - 11:17

Miriam:

leuk je-jullie te lezen!!!
    Lieve groetjes van de meisjes van het vaillantplein!!

• 05 November 2011 - 03:57

Miriam:

Uhm, meisjes van het Vaillantplein... jullie moeten je eigen naam invullen en niet die van mij.... Maar fijn dat jullie een beetje meegenieten van alle verhalen! Groetjes terug