"Are you a Kiwi?" - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu "Are you a Kiwi?" - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu

"Are you a Kiwi?"

Door: Miriam en Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Picton

Na anderhalve dag in het vertrouwde hostel in KL waren dat de eerste woorden die we hoorden bij aankomst in Nieuw Zeeland. De vriendelijkste douane ever die naging of wij "Kiwi's" of "others" waren.

We begonnen met een dagje Christchurch. We wisten natuurlijk van de aardbeving, maar dat het hele centrum afgesloten zou zijn en op instorten stond was wel raar om mee te maken. Er is nu geen centrum, geen openbaar vervoer en na heel wat lopen ontdekten we de bevolking in de Mall. Blijkbaar hebben we ook een aardbeving van 4,8 meegemaakt, maar die hebben we niet gevoeld. We hebben genoten van een wandeling in het park en samen met de locals een rugby game gekeken op groot scherm.

Zondag stond HET hoogtepunt (voor Laura althans) op het programma: Whalewatching!!! We boekten een tour en een shuttle busje om ons naar Kaikoura te brengen (6:50 uur), maarrrr: het busje is zonder ons vertrokken! Daar sta je dan, om 7 uur 's morgens in een verlaten Christchurch zonder OV en met walvissen die niet op je wachten. Al joggend met de backpacks rondvragend werden we door een bus aan de rand van de stad afgezet. Dan maar liften, want dat is vrij normaal in NZ. Binnen 1 minuut werden we opgepikt door een oud echtpaar dat ons op een brunch trakteerde, bij het hostel op ons wachtte, en ons uiteindelijk bij het walviskantoortje afzette. PRIMA!!! Super blij renden we het kantoortje in om erachter te komen dat er geen walvissen waren die dag. Geen probleem, want morgen nieuwe kansen!

We hebben toen een 4 uur durende wandeling over het BELACHELIJK MOOIE schiereiland gemaakt, zeeleeuwen gezien en in de hot tub van het hostel gelegen.

Terug naar de walvissen:
Op dag 2 werd de boottour helaas ook gecancelled vanwege teveel wind en golven...
Op dag 3 werd de tour gecancelled vanwege veel te hoge golven...
Uhm, hoelang gaan we nog wachten?
Dan maar in de middag met de Britse Kat rondgereden en uitgekomen bij weer een cool fenomeen: een waterval met een beekje waar alle jonge zeeleeuwtjes samenkwamen om te socializen, spelen en duiken. Super cool!

Op dag 4 zijn we uiteindelijk met een helicopter de walvissen gaan bekijken en het was FANTASTISCH! We hebben 4 walvissen gespot en wat dolfijnen, en natuurlijk in een heli gevlogen! Echt heel gaaf!

Nu zitten we op de ferry te wachten die ons naar het noordereiland gaat brengen. We hebben net weer gelift naar hier en zijn meegenomen door 3 malle jongens die uit een film weggelopen leken en 2 oude mannen uit Zuid Afrika.

Nog wat algemeenheden:
De mensen zijn vriendelijk, de stadjes zo duf als een konijn en het eten superduur. Maar wat het belangrijkste is: het is nu al zo ontzettend ongelofelijk mooi! Echt niet meer normaal. Alle losse elementen heb je al eens gezien, maar hier is alles gemixt tot een belachelijke combi. Kaikoura: azuurblauwe zee, lentegroene heuvels en besneeuwde bergtoppen en hier en daar een zeeleeuw.

Dus wij genieten en tot het volgende verhaal!

• 12 Oktober 2011 - 06:52

Marly:

Super! Ben weer benieuwd naar jullie avonturen; kijk uit voor Eric Engerd.
    Jullie krijgen(hebben) natuurlijk een topconditie!
    L..w...

• 12 Oktober 2011 - 06:59

Joyce:

Haj Laus en Mirrie
    Het hoogtepunt van Laus is ook mijn hoogtepujt, gaaaaaf! Veel plz daar met die kiwi's.
    Lieve woordjes

• 12 Oktober 2011 - 07:03

Jenny:

Blijf moochen van die bejaarden,zij hebben toch een riant pensioen,hahaha. Hoe is het eten verder,behalve duur?

• 12 Oktober 2011 - 09:29

Manouk:

Leuk! Echt geniaal dat jullie met een heli walvissen gespot hebben. Ben benieuwd naar de foto's! Lukt het een beetje met je camera? x

• 12 Oktober 2011 - 10:43

Annejet:

Jeetje; alles komt weer helemaal boven!! Fantastisch he?!
    Veel plezier... X

• 12 Oktober 2011 - 13:15

Sylvia:

Wow, klinkt goed meiden! Al volop aan het genieten dus! Mooi verhaal vh oude echtpaar, hoop dat jullie nog veel zulke lieve mensen tegen gaan komen!
    xx

• 12 Oktober 2011 - 18:48

SuuS:

Zucht, ben nu al ontzettend jaloers als ik dit zo lees... ben erg benieuwd naar alles wat jullie gaan beleven!

• 14 Oktober 2011 - 15:44

Tonnie:

Jaaaa, jaloezie! Geweldig. Tja, ach, als de boot niet gaat nemen we toch heel deca gewoon een helicoptertje. Welk hostel in Kaikoura? Geen relocation car dus? Liften is ook prima toch? wat een geweldige foto's. JALOERS!

• 14 Oktober 2011 - 20:37

Miriam:

Lausje, wat is het leuk om samen met jou te reizen! En we hebben nog 82 dagen!

• 16 Oktober 2011 - 15:18

Ruud En Bea:

Super dat jullie het zo fijn hebben, de foto's en het verslag zijn geweldig.
    We hebben er helemaal zin in, over 3 weken zijn we er ook!!!!

Lieve groeten

• 17 Oktober 2011 - 13:33

Marcelle:

Hallo Dames, zo te zien ben ik terecht jaloers!!
    Ziet er prachtig uit hoor. Miriam ik zie dat je al weer aan het schansen ben op een van de foto's ha ha
    Geniet maar lekker.
    Missen je wel hier en ik ben net terug uit Grafhorst tja ook veel natuur en daar veeeeeel koeien en vliegen dus dat maakt mij een vlieg ha h

• 19 Oktober 2011 - 16:50

Mama Els:

Ha lieve schatten
    Wat super mooi wat jullie allemaal meemaken en zien! Zucht, ik wil ook! Volgend jaar dan maar. Skye was trouwens ook weer overweldigend en spectaculair.
    Geniet meer lekker verder (ik loop achter met jullie berichtjes, vrees ik....) en veel liefs
    Els

• 20 Oktober 2011 - 20:18

Helmy:

Ha Dames! Jullie eerste reisverslag gelezen en uiteraard de foto's gezien. Prachtig! Ben stikjaloers. Maar, waar zitten jullie nu? Nog contact gehad met de vrienden van ons in Christchurch?

groetjes, van ons allemaal hier