Crossing the South Island - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu Crossing the South Island - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu

Crossing the South Island

Door: Miriam en Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 November 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Ik kan me heel goed voorstellen waarom je als filmregisseur Nieuw Zeeland als decor neemt. Het is gewoon niet normaal mooi. Zoek je een donker sprookjesbos? Kijk rechts. Of een groene Teletubby berg met blije lammetjes? Draai je maar even om. Besneeuwde toppen? Drie uur. Je moet het zelf zien om het te geloven, maar je slaat een hoek om en het hele landschap is weer veranderd. 's Ochtends kijk je uit het raam en soms heb je de neiging om "nu moet je echt ophouden!" te roepen. Net op het moment dat je denkt dat het niet mooier kan is er weer een of ander idioot uitzicht. Kortom: fantastisch!

De afgelopen weken hebben we het volgende beleefd:
- Vanuit Auckland naar Nelson gevlogen om daar door Abel Tasman National Park te kayakken.
- Golden Bay en Farewell Spit bezocht: idioot mooi strand. Geslapen in super cute hostel met compost toiletten, leuke eigenaren en 2 Duitsers (Tobias en Melanie) die we daarna op sleeptouw hebben genomen.
- Rit langs westkust via Pancake rocks (dolfijnen gespot!) en stopje in mooie eco lodge.
- Miriam stak mij aan met het Schilderswijkverkoudheidsvirus waardoor we nogal hijgend en oren ploppend Arthurs Pass doorkruisten. Het rubber van de huurauto is aangevreten door (wel hele mooie) bergpapagaaien, de Kea's. Heel irritant.
- Coole gletsjerwandeling op de Franz Josef gletsjer, uitmondend in RAINforest.
- Belachelijke meren met besneeuwde bergen in de omgeving van Wanaka en Queenstown. Daar ben ik (Laura) van een 43 meter hoge brug gebungyjumpt. Uiteindelijk was het veel enger dan ik verwachtte, maar eenmaal naar beneden stortend was het echt gaaf! De tweede sprong kreeg je met 60% korting, dus dat kon ik als Nederlander niet laten liggen, haha.
- Toen op naar de fjorden waar we een geweldige twee daagse luxe cruise hebben gemaakt in Doubtfull sound. Compleet met pinguins, robben, kayakken, een prive hut en een extensive desert!
- Terug van de cruise nodigde de aardige hosteleigenaar Jimmy ons uit voor een boottochtje op Lake Manapouri, prachtige dag met belachelijke verzorging in de vorm van champagne, hummingbirdcake, cross eiland wandelingen en thee en koffie gezet met water uit het meer. (is namelijk schoner dan kraanwater!) Terug bij het hostel had Jimmy de smaak te pakken gekregen en vroeg ons een avondje op het hostel te passen zodat hij met vrienden de nacht op een eilandje door kon brengen. We hebben dus ook nog een avondje mensen ingecheckt en de telefoon aangenomen, super grappig.
- De afgelopen dagen hebben we de Catlins doorkruist, en daar weer robben, zeeleeuwen en de zeldzame yellow eyed penguin gespot. En op dit moment hebben we spierpijn van een super gave surfsessie bij Curio Bay. In het hostel ontmoetten we vissers die naar Crayfish (grote kreeft) en Powa (soort zwart schelpdier) visten. Gisteravond live biologieles gehad tijdens het fileren van de vissen, gaaf!
- We zijn net aangekomen in Dunedin.

Nog maar 10 dagen te gaan, snik!

Misschien als tegengewicht een paar nadelen aan dit belachelijke land:
- er zijn sandflies en muggen die door je spijkerbroek heen kunnen prikken en de bulten jeuken idioot lang.
- hmm, dat is eigenlijk alles :)

Ik (Miriam) heb eigenljk niet veel toe te voegen... Het is echt een erg mooi land, zeker een plek om naar terug te gaan (misschien toch half jaartje werken???). Ook vandaag tijdens de rit van Curio Bay naar Dunedin weer de meest mooie uitkijkpunten gehad, en overal live zoo's met al die pinguins en seals/sea lions....

  • 13 November 2011 - 08:35

    Joyce:

    Sjatties, nu krijg ik ook zin om er heen te gaan! Moest lachen om die papegaaien. En de foto an het paard, Laura de held... Mirrie, werken daar klinkt als een optie! Dan kom ik langs :) Ik heb jullie een foto.van.de sint gestuurd. Veel plz en tot whatsapp, mail, fb. Lieve woordjes

  • 13 November 2011 - 12:20

    Tonnie:

    Jajajajaja, gaafgaafgaafgaaf, wrijf het er maar in ja. Nog maar 10 dagen NZ? Ja tijd gaat snel.

  • 13 November 2011 - 14:22

    Annejet:

    Jeetje ja jemig, poehee, fantastisch!
    Geniet er van. Voorlopig zijn jullie nog lang niet terug...
    Liefs!

  • 14 November 2011 - 07:27

    Fleur :

    OMG lades! Wat een verhalen..!! Mirrie, ik ben spontaan gaan sparen ;)
    Enne, even een realitycheck: nog MAAR 10 dagen te gaan? Als ik een vakantie heb van 10 dagen leef ik daar een halfjaar naar uit!!! Dussss geniet van jullie 10 (!!) dagen daar en van de rest dat nog komen gaat!
    Dikste zoenen voor jullie vanuit een bevroren kilkerlandje :) Xx

  • 15 November 2011 - 12:32

    Caroline:

    Ziet er supermooi uit allemaal!! En straks lekker in warmte in Indonesie...geniet ervan!

    dikke kus

  • 16 November 2011 - 17:32

    Froukje:

    Wat ontzettend gaaf allemaal! En super mooie foto's, ben lichtelijk jaloers (was ik al, word het nu nog meer)! Geniet er nog van, veel liefs! xx

  • 19 November 2011 - 06:26

    Anne:

    Klinkt goed allemaal! De reiskriebels slaan over. Nu eerst maar het huisje afmaken...

  • 20 November 2011 - 12:46

    Nienke:

    Hi ladies,
    Ik heb even een inhaalslag gemaakt van jullie avonturen. Gelukkig schrijven jullie kort en duidelijk. Wat hebben jullie een geweldige reis. Echt gaaf. Ik zet NZ ook weer op mijn lijstje. Hierna gaan jullie toch naar Indonesië? Dat zal wel een heel contrast worden, maar ook prachtig. Nog heel veel plezier de komende tijd en de groeten van Terschelling.

  • 21 November 2011 - 21:51

    Jenny:

    Lausje,bijna jarig.Heeeeeel veel plezier en eet maar een taartje op mijn kosten,waarschijnlijk ben je daar al jarig dussss hiephoi hoera!!!

  • 21 November 2011 - 23:32

    Marjo:

    Lieve Laurtje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het is bij jullie al dag, dus ik ben op tijd! (Moet nu wel zelf nodig naar bed!) Maak er samen een fijne verjaardag van en ... je cadeau wordt bijgeschreven!
    Jullie avonturen zijn geweldig, ik kan me voorstellen dat jullie super genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

check voor verhalen uit het verleden lauraentonnie.waarbenjij.nu!

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 33206

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 25 Januari 2014

Viëtnam, Laos en Cambodja met Freek!

30 December 2012 - 30 Januari 2013

Patagonië it is!

04 Oktober 2011 - 04 Januari 2012

Miriam en Laura naar NZ en Indonesië

24 December 2010 - 13 Januari 2011

Guangzhou en Bali

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Miriam en Laura naar Maleisië

09 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Laura in Peru en NYC

Landen bezocht: