Donde es el bus para Argentina? - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Laura - WaarBenJij.nu Donde es el bus para Argentina? - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Laura - WaarBenJij.nu

Donde es el bus para Argentina?

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Januari 2013 | Argentinië, El Calafate

We waren bij Pucon. Omdat we iets zuidelijker de grens over wilden besloten we de reis in tweeën te knippen en nog even te gaan kijken in een ander mooi plaatsje met meren en vulkanen, zo'n 6 busuren naar het zuiden: Puerto Varas. Maar toen we daar aankwamen hoorden we dat het grenskantoor afgebrand was en dat de dichtbijzijnde grensovergang bij Pucon lag! Argh! Voorbereidingen voor een 12 uur durende busreis werden getroffen, zowel culinair als mentaal. Toen we een tijdje op weg waren vroeg Miriam waar we ons ergens op de kaart bevonden. En toen bleek dat we dus gewoon wél naar het goede grenskantoorjte onderweg waren. Dat was weer open en de reis naar Argentinië zou dus maar 6 uur duren. Hoera!

Gelukkig waren we niet voor niets naar Puerto Varas gegaan. Het weer was namelijk ook slecht waardoor we de vulkanen niet konden zien. Toch hebben we ons vermaakt met woeste watervallen bij Petrohue en gelachen om de mega grote Chileense zwart-oranje steekvliegen die om je heen zoemen. Hilarische taferelen tijdens de pogingen de beesten van je af te slaan.

We hebben ook regelmatig high five momentjes, als iets ons weer meesterlijk goed gelukt is. Zoals een upgrade van een 10 persoons mixed dorm naar een privé kamer, grensovergangen dus en belachelijk mooie uitzichten door mooi weer.

Mocht je van plan zijn om naar Nieuw Zeeland te gaan, doe dat dan pas op je 60ste. Het lijkt hier namelijk soms zo op Nieuw Zeeland dat we niet meer op of om kijken van al dat moois. Toen we Argentinië binnenreden kwamen we bijvoorbeeld via een hoge bergpas met dorre bomen langs super blauwe meren en uiteindelijk op een uitgestrekte vlakte aan in Bariloche. Belachelijk mooi! Alexander en Maxima schijnen hier een vakantiehuisje te hebben, het doet een beetje Zwitsers aan met houten huizen, chocolade en Sint Bernards honden. In Bariloche hebben we gefietst en gewandeld op het Circuito Chico. Een mooi bergachtig gebied vol meren. Fietsen in Nederland is een eitje, maar hier bergop bergaf hebben we hele stukken omhoog gelopen om vervolgens met 80 km per uur naar beneden te razen. We maken ons een beetje zorgen over onze conditie... We moeten namelijk nog naar het allermooiste van pathogenie, Torres del Paine, waar men wandeltochten van 4 dagen maakt, ahum. Maar dat is van later zorg. In Bariloche hebben we ook in die mooie natuur geraft. Niemand viel uit de boot, niemand, behalve ik. We moesten in een stroomversnelling allemaal snel op de bodem van de boot gaan zitten. Ik dacht, ik werp me in die boot en nam een soort aanloopje naar achteren... en dat had ik dus niet moeten doen. Ik keek Miriam in de ogen, viel naar achteren, onder de boot door en werd aan de andere kant er weer ingesleurd door de stuurman. Genant maar goed.

Na Bariloche vlogen we naar El Calafate en daarmee bereikten we Patagonië pas echt! Na het bekijken van vele roofvogels en flamingo's zijn we vandaag bij de mega grote gletsjer Perito Moreno geweest. Deze is 5 km breed en 60 meter hoog! We hebben de hele dag naar het ijs zitten starten waar stukken zo groot als flatgebouwen vanaf kwamen. Miriam heeft het allemaal op film. Vet cool.

De foto's die we op deze blog zetten zijn trouwens gemaakt met een iPhone, en zijn puur ter illustratie. De echte foto's volgen als we terug zijn tijdens persoonlijke bezoekjes :) En de website doet ook een beetje raar, vandaar dat verslagen misschien bij de verkeerde reis kunnen komen te staan.

Morgen gaan we door naar Torres del Paine, maar of we de 5 daagse trekking aan zullen durven... Dat horen jullie later!

Veel liefs voor nu!

  • 14 Januari 2013 - 07:30

    Anne:

    Hoi dames!
    Klinkt super allemaal. Heel veel plezier in Torres del paine. Ik vond de eerste dag het zwaarst (naar de Torres zelf), maar het is het zeker waard.
    Liefs

  • 14 Januari 2013 - 09:53

    Felice:

    Torres del Paine is goed te doen hoor ladies! Het is de mooiste plek waar ik ooit geweest ben. Goeie tip om pas om mijn zestigste naar Nieuw Zeeland te gaan :)

    Liefs Felice

  • 14 Januari 2013 - 10:00

    Marly:

    Ha maedjes
    Wat n spannende verhalen, ik hoop dat jullie heelhuids terugkomen!
    Ik verheug me al op de veeele foto's!! Veel plezier en een beetje voorzichtig aan!
    Heel veel l..w.. Marly

  • 14 Januari 2013 - 10:37

    Joyce:

    Hola chicas,

    Wat goed dat Miriam de vragen kon stellen (in het Engels?!) En Laus, deed je in de boot je ik-gooi-vuurwerk-weg-beweging, want dan kan ik me voorstellen dat je als enige gevallen bent hahaha.

    Veel plezier daar en als ik terugdenk aan mijn vreselijke vulkaantocht en de gesprekken met Anne en Maurits op je feestje dan kun je achteraf iig lachen en trots vertellen dat jullie dat maar mooi gedaanhebben :)

    Groetjes van je sistero uit een huis dat nu 8 graden is, brrr!

  • 14 Januari 2013 - 10:43

    Helmy:

    Hoi Dames! Wat een avonturen. Ik zou zomaar stikjaloers zijn. Ik hoop wel dat jullie heelhuids terugkomen. In ieder geval veel plezier, dat stralen jullie wel uit als ik de foto's zie. Ik ben benieuwd naar het hele reisverslag met alle foto's. Ik meld me nu al aan!
    lieve groetjes, Helmy

  • 14 Januari 2013 - 10:44

    Els:

    Ik volg jullie op de kaart, lieve skatties! Heel veel reisplezier verder en de op mijn 60e jaar naar Nieuw Zeeland reis kan ik nog halen! Els

  • 15 Januari 2013 - 17:08

    Sophieke:

    Wauw...! Klinkt super. Wat een avonturen weer! Geniet er nog maar van, maar daar maak ik me geen geen zorgen over. Dat komt wel goed, he.
    Dikke kus, Sophieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Laura

check voor verhalen uit het verleden lauraentonnie.waarbenjij.nu!

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 33209

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 25 Januari 2014

Viëtnam, Laos en Cambodja met Freek!

30 December 2012 - 30 Januari 2013

Patagonië it is!

04 Oktober 2011 - 04 Januari 2012

Miriam en Laura naar NZ en Indonesië

24 December 2010 - 13 Januari 2011

Guangzhou en Bali

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Miriam en Laura naar Maleisië

09 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Laura in Peru en NYC

Landen bezocht: