We go together, like showadiwapshiwap bengbeng! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura - WaarBenJij.nu We go together, like showadiwapshiwap bengbeng! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura - WaarBenJij.nu

We go together, like showadiwapshiwap bengbeng!

Door: Miriam & Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Juli 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jippie! Ik ben er nu ook! Ik heb een goede reis gehad. Eerst even in Limburg bij familie geweest en daarna vanaf Dusseldorf naar Dubai gevlogen. Tijdens die nachtvlucht had ik natuurlijk geen oog dicht gedaan wat tot gevolg had dat ik tijdens mijn 4 uur overstaptijd in Dubay de hele tijd in slaap viel. Voor de zekerheid lag ik op een stoel bij de gate en had ik mijn wekker gezet, maar er was plots een gate change geweest! Toen ik wakker werd was er bijna niemand meer, maar uiteindelijk heb ik gelukkig met mijn ietswat duffe hoofd toch de goede gate gevonden en mijn vlucht gehaald.
Toen ik bij Kuala Lumpur aankwam stond Laura mij al op te wachten en zijn we naar ons hostel gegaan. Gelukkig hebben we allebei vannacht redelijk geslapen, niet te warm, wel af en toe een megatoeterende vrachtwagen en dat alles in een leuk IKEA setting hostel.
Vandaag gaan we Kuala Lumpur in en morgen hebben we het plan om richting de Cameron Highlands te gaan!
Superleuk zo met zn 2en!

En dan voor de geinteresseerde lezer, het laatste stukje van Laura's week alleen:

Tijdens de laatste middag in Kuching ben ik in de rooftop pool van het Hilton gaan zwemmen, heeeeeeerlijk na al die hitte. Het was iets minder stoer dan het klinkt, want had eerst om toestemming gevraagd. Het was wel grappig om vanuit mijn hostel ineens in het Hilton te liggen tussen de chique toeristen.
De volgende dag kwam ik aan in Miri, waar dus echt helemaal niets te doen was. Gelukkig lag ik met 6 andere leuke mensen op de kamer waardoor we 2 avonden gezellig hebben gegeten en gedronken. Maandag heb ik samen met de 19 jarige Britse Ed de Niah Caves bekeken. Surrealistische lime-stone grotten vol met guano (vleermuizen-kak) en zwaluwen. Op een gegeven moment moest je met je zaklamp door een helemaal donker stukje, wat spannend, eng en gaaf tegelijk was. Op de terugweg zagen we daar ineens ontzettend grote sprinkhanen die op spinnen leken, maar in plaats van ogen super lange voelsprieten hadden, GADVER! In Maleisie moet je steeds dezelfde weg terug lopen tijdens een wandeling, dat is wel iets minder.

En gisteren heb ik nog even een heel ander land aangedaan: Brunei! En dat was echt heel erg leuk, omdat er bijna geen toeristen waren heb ik voor het eerst een Floortje Dessing experience gehad. Mensen zijn minder gewend aan toeristen, spreken je geinteresseerd aan, en willen met je op de foto. Ik heb de moskee bekeken, gekleed in zwarte jelaba, en ben met een mannetje een uur op de rivier geweest voor het bekijken van het paleis van de Sultan, nog meer apen, en de stad op palen. Die man liet mij op een gegeven moment de boot besturen en zei dat ik altijd nog zijn baan over kon nemen, haha. Daarna nog het museum bekeken, vol met cadeaus die de Sultan had gekregen, echt niet normaal! Die Sultan is door de hele stad te zien, en overal noemen ze hem bij zijn volledige naam. Hij laat zich om de zoveel tijd op een soort troon door de stad voorttrekken. Verder werd de vlucht gezegend met een gebed en werd er op het tv schermpje steeds de richting van Mekka aangegeven. Het was er denk ik wel 40 graden, ik snap niet hoe mensen daar kunnen wonen. Na 3,5 uur voelt het alsof je de marathon hebt gelopen... In totaal ben ik dus maar 3,5 uur in de hoofdstad, Bandar Seri Begawan geweest, maar het was het allemaal waard!

Nu gaan Mirri en ik KL bekijken!

  • 21 Juli 2010 - 05:47

    Joyce:

    Guano, ik krijg een Ace Ventura-feeling! :)
    Cool Laus dat je ook in Brunei geweest bent. Ik had je graag zien lopen tussen die sprinkhanen,maar goed dat ik er niet ben!
    Mirri, goed om te lezen dat jij ook heelhuids aangekomen bent. Geniet ervan en tot over een paar weekjes. x

  • 21 Juli 2010 - 06:15

    Jen:

    Nou laus, je kan het lahlurg virus krijgen van vleermuizenkak dus pas maar op ;)
    heel veel plezier nog

  • 21 Juli 2010 - 07:04

    Marly:

    Gelukkig, Miriam, je bent aangekomen!
    Nou genieten in tweevoud!
    H.V.L.W.
    Marly

  • 21 Juli 2010 - 19:01

    SuuS:

    Haha, dus als je het bij de tv-wereld zat bent kun je altijd nog een bootje gaan besturen!
    Leuk hoor, om alles te lezen! En fijn dat jullie nu samen zijn, veel plezier!!
    xx SuuS

  • 21 Juli 2010 - 21:31

    Marieke:

    Heb je verslag meteen in de trein van Schiphol gelezen, klinkt weer heerlijk. Alleen al die NLers, hoop maar dat dat in september minder is :( Noorwegen was erg mooi, leek wel een week vakantie. Alleen die warme lucht die je normaal voelt als je uit het vliegtuig stapt, hadden we nu bij terugkomst pas.. Enjoy! xx

  • 22 Juli 2010 - 16:37

    Jenny:

    ik bedoel natuurlijk het mahlburg virus miriam weet vast wat dat is

  • 25 Juli 2010 - 09:54

    Els:

    ha liever meiden. Nog steeds alles goed? en maken jullie bijzondere dingen mee? Geniet maar lekker en tot een volgend verslag!
    dikke knuffel van mama els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

check voor verhalen uit het verleden lauraentonnie.waarbenjij.nu!

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 33316

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 25 Januari 2014

Viëtnam, Laos en Cambodja met Freek!

30 December 2012 - 30 Januari 2013

Patagonië it is!

04 Oktober 2011 - 04 Januari 2012

Miriam en Laura naar NZ en Indonesië

24 December 2010 - 13 Januari 2011

Guangzhou en Bali

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Miriam en Laura naar Maleisië

09 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Laura in Peru en NYC

Landen bezocht: