Tsju Tjsu! (lokroep van de reuze squirrel) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura - WaarBenJij.nu Tsju Tjsu! (lokroep van de reuze squirrel) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura - WaarBenJij.nu

Tsju Tjsu! (lokroep van de reuze squirrel)

Door: Miriam & Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hier zijn we weer met ons laatste verslag vanuit Maleisie... (maar we hebben nog 4 dagen te gaan, dus keep up the vakantiestemming!)

Ons vorige verslag eindigde in de Taman Negara, de oudste jungle ter wereld. Helaas hebben de Nederlanders dit deze zomer ook tot kolonie uitgeroepen, dus besloten we 1 dagje te blijven en 2 tochtjes te boeken. Tijdens de eerste liepen we door het regenwoud, beklommen we een berg, en liepen we op de Canopy walk (een hangbrug zo'n 30 meter boven de grond) Na de lunch stond de "Cave Exploration" op het programma. Omdat ik op Borneo de Niah Caves had gezien, gunde ik Miriam ook zo'n mooie ervaring. Maarrr: het was heel anders! Na een tijdje wandelen kwamen we bij een hoop stenen en een gat in de grond. "Here is the entrance". Wij: huh? Where? Je moest als een speleoloog op handen en voeten door super kleine gaten kruipen langs 1000den vleermuizen, reuzepadden en slangen! Echt niet normaal, vooral omdat we niet wisten dat dit de bedoeling was. Je zag gewoon niet waar je naartoe moest omdat de gaten zo klein waren en er bovendien nogal wat vleermuizen voor hingen... We waren blij toen we enigszins geschokt weer buiten stonden. Onder de vleermuizen-kak kwamen we terug bij het hotel voor een welverdiende douche: WAS HET WATER KAPOT! Maw: er was geen water. Wij sprongen meteen het zwembad in, maar daar zwommen ook allemaal gore dingen in, dus we waren nog steeds niet schoon. Gelukkig konden we dankzij de hulp van een rijk gezin uit Hong Kong toch ergens douchen. Maar stel je eens voor: een groot hotel waar niemand kan douchen of doortrekken, en mensen moeten toch op een gegeven moment, tsja, naar de wc...

Daarna reisden we naar kustplaats Mersing, waar we de volgende dag de boot naar Tioman Island hebben genomen. (onderweg natuurlijk een taxi gedeeld met weer allemaal Nederlanders) En nu zitten we dus weer op een prachtig tropisch eiland! Het weer in Maleisie is op het moment niet zoals het hoort te zijn. De locals snappen het ook niet. We hebben vooral bewolking en soms regen en heel soms zon. Gisteren hebben we dan ook ipv op het strand gelegen een jungle wandeling over het eiland gemaakt waar we weer apen, reuze eekhoorns en vele enge insecten hebben gezien. Erg cool! Vooral toen we de reuze squirrel lokroep ontdekten, haha. (ze klinken een beetje als een lasergame-gun) Vlak voordat we gingen slapen zat er nog een lekkere verrassing op het plafond: een mega spin die echt naar buiten MOEST voordat ik kon slapen. GADVER.

Vandaag hebben we hier ook gesnorkeld, weer haaien en nemo's gezien, maar door het slechte weer van gisteren was het niet zo mooi als op de Perhentians.

Morgen vliegen we vanaf Tioman weer naar KL met een super klein vliegtuigje voor 48 personen. Best spannend aangezien het eiland 1 grote berg is. Daarna nog naar Melaka en de laatste dag gaan we KL weer in voor het nodige winkelen.

Vrijdag middag zijn we helaas weer in Nederland, maar daar denken we nu nog even niet aan!!!

Heel veel liefs,

Miriam en Laura

• 02 Augustus 2010 - 13:49

Joyce:

Haaaaaaaahaaaaaaa,
    ik lach me dood om deze opmerking:
    'Vooral toen we de reuze squirrel lokroep ontdekten, haha. (ze klinken een beetje als een lasergame-gun)'
    Take him home for me sistero! Me love squirrels. Lekker dat jullie onder de guano (Ace V) zaten, bluh.
    Hier is het nu ook regenachtig. Ik zorg dat vrijdag de zon weer schijnt als je thuis bent. x je sistah/nichtje

• 02 Augustus 2010 - 20:14

Annejet:

Dus toch maar een hond als huisdier later: > veeel leuker dan spinnen en vleermuizen :)
    Geniet van de dagen daar en tot snel in kikkerland!
    Liefs

• 04 Augustus 2010 - 06:48

Marly:

Ik hoop dat jullie voordat jullie in het vliegtuig stappen ff ontsmet worden!!
    See you sooon!
    X

• 04 Augustus 2010 - 18:42

Paul Van Koelen:

Meiden, een pretige terugreis, helaas zit dit avontuur er bijna op!!
    Op naar de volgende!!!

• 05 Augustus 2010 - 17:20

Els:

Wat een toestanden!
    Jullie laatste uurtjes vakantie: een heel goeie reis terug en tot vrijdag in Nederland.
    veel liefs