The hills are alive with the sound of..... regen? - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura - WaarBenJij.nu The hills are alive with the sound of..... regen? - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura - WaarBenJij.nu

The hills are alive with the sound of..... regen?

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Juli 2009 | Peru, Cuzco

Daar ben ik weer! Dit keer met het verslag van de Lares trek en Macchu Pichu.

Bergen in China zijn mooi, in Marokko zijn ze okee, maar in Peru zijn ze echt prachtig!!! Maandag begon onze groep aan de 3 daagse trek door de Andes, waarbij we 2 nachten in tentjes zouden slapen. Inmiddels was ik al erg aan de hoogte gewend, en op een beetje koppijn na was het goed te doen. Maar met weinig zuurstof in de lucht is het beklimmen van bergen van 4500 meter hoog nogal zwaar. Binnen een halve minuut was iedereen aan het hijgen. Mijn hartslag werd ongelofelijk hoog, maar zodra je stopte zakte die weer. Pas op de tweede dag kreeg ik de techniek onder de knie, gewoon ontzettend langzaam lopen, met super kleine stapjes. En zo bereikten we via een prachtige bergtop met ongelofelijk mooie meren in alle kleuren ons eerste kamp. Helaas begon het toen te regenen.... iets wat eigenlijk nooit gebeurt in "the dry season". We kregen ook nog wat hagel over ons heen... Onderweg werd ons ook geleerd hoe je coca bladeren moet kauwen tegen de hoogteziekte. Het werkt goed, alleen mijn maag trok dat niet, dus ik drink alleen de coca thee. De eerste nacht in de tent was okee, maar de tweede was vreselijk! Het weer hier is heel bizar. Als de zon schijnt wordt het zo 30 graden, maar zodra de zon weg is, koelt het enorm af. De tweede nacht sliepen we dan ook in de vrieskou en wat ik ook deed, mijn voeten en benen werden niet warm en mijn lichaam bleef rillen. Het was echt heel verschrikkelijk toen, maar zodra we weer buiten stonden met al ons wandel-gear en de zon achter de bergen te voorschijn kwam was het weer allemaal goed. Onderweg hebben we veel lokale bewoners ontmoet, en heel veel foto´s gemaakt van lieve kindjes. We kwamen dankzij onze guide echt in touch met de locals in de bergen. Ongelofelijk hoe zij onder die omstandigheden kunnen leven.

(oeps, dit gaat een lang verhaal worden maar het was heel heel erg gaaf!)

Drie dagen later kwamen we met pijn in de knieën beneden en gingen we met de trein naar Aguas Caliëntes, oftewel de plaats van waaruit je Machu Picchu kan bezoeken. En om daar te komen moet je eerst een aantal proeven doorstaan:
- om 4 uur opstaan
- om 4:30 uur in de rij voor de bussen
- om 5:30 uur in een bus springen
- Om 6:00 uur in de rij voor het checkpoint staan.
En toen kwam het mooiste: er kunnen per dag maar 400 mensen de beroemde berg beklimmen. Daarom moet je vanaf de ingang sprinten, mensen inhalen, trappen oprennen, bochten om, kortom, die hele ruïne door om weer bij een ander checkpoint te komen waar je, als je geluk had, een kaartje krijgt voor de berg. Mijn groepje is dat gelukkig gelukt, maar een aantal anderen waren te laat. Best bizar allemaal. Het was het allemaal waard, want wat een cool uitzicht heb je daar zeg!!! Macchu Picchu zelf was ook echt fantastisch!

Dat was meteen het einde van onze tour. Ik zit nu in een ander hostel in Cusco, met Nina uit Oostenrijk en Susan uit Ierland. Van Allison uit Noord Ierland moeten we vanavond afscheid nemen. Het was echt leuk om dit alles met hen te doen. Morgen blijf ik nog in Cusco om dan zondag met de Inca Express (een veel te toeristische maar relaxte bus) naar Puno te gaan: Het Titicacameer. Dat doe ik met Susan, maar hoop daar weer nieuwe mensen te ontmoeten aangezien, ahum, tsja, ze is een beetje stil, haha. Mijn was wordt nu trouwens gedaan voor 2 euro, niet normaal.

Is er nog nieuws uit Nederland? Groetjes aan jullie allemaal!
O Annejet, er zaten ook 3 New Yorkers in onze groep, dus nu heb ik allemaal adressen van cafés en dans-dingen voor in NYC!
En o ja, foto´s zien jullie natuurlijk als ik terug ben!

  • 17 Juli 2009 - 22:26

    Marjo:

    Geniet lekker verder, leuk om je zo weer te kunnen volgen!

  • 17 Juli 2009 - 22:42

    Joyce:

    Sistah,
    Ik heb ook een wandeltochtje erop zitten:lekke band... grrr
    Tof dat het zo mooi was daar. Heb je al lama's gespot voor me?
    Veel plezier en tot snellll x

  • 18 Juli 2009 - 09:54

    Miriam:

    Klinkt super allemaal. Ik heb die tochten gezien via peking express dus ik zie jou daar nu lopen ipv de deelnemers. hier ist verder goed. zijn erg druk met onze aanwinst. ze racet het huis door, liefst via de gordijnen e.d. en valt daarna volledig tevreden bij je op schoot in slaap...
    have fun!
    x

  • 18 Juli 2009 - 09:57

    Marly:

    Nou, wat fantastisch!
    hoeveel hebben jullie nu daarwerkelijk moeten lopen, in afstand en hoogteverschil? Hoe was het eten? Toiletgebruik? Oet Limburg nieks biezonjers. blijf genieten. XXX

  • 18 Juli 2009 - 17:59

    Natanja:

    Hee Laus, leuk dat je leuke reisgenoten hebt gevonden! Helaas bestaan er ook stille reizigers ;-) Geen nieuws hier, ja de flatscreen is net binnen dus wij gaan vanavond alleen maar films kijken :-) En het regent hier ook! Dikke kus

  • 18 Juli 2009 - 21:21

    Annejet:

    Hee Lau! Bevallen je schoenen ook? Geniet nog maar even van de frisse lucht daar: NY wordt smog-happen!
    Tja; mijn laatste nieuws heb je gehoord. Ik zal je de vorderingen nog mailen. Verder vooral regen en onweer hier! Je verhalen klinken erg goed, ben benieuwd naar de plaatjes erbij. VEEEEEEL PLEZIIIIEEERR!!!!

  • 19 Juli 2009 - 11:11

    Tonnie:

    Klinkt gaaf allemaal zeg! geen halve knoflookslides tegen je slapen gedaan voor de hoogteziekte?

    Haha ik wist dat er maar een aantal mensen per dag de machu pichu mogen beklimmen, maar ddat het er zo aan toe gaat wist ik niet haha.

    Hier regen en als we geluk hebben zon. Ik heb je gemist op de piekenkermis, maar heb voor jou een extra beurt ge kamelen-raced.

    Groetjes,
    Tonnie

  • 19 Juli 2009 - 11:16

    Janneke:

    Haai, Klinkt cool allemaal! Geniet ervan!

  • 20 Juli 2009 - 18:59

    El Gringo:

    Het kleinste hostal van Ayacucho staat garant voor een persoonlijke sfeer en eerlijke gastvrijheid. Onze prachtige dakterassen en heerlijke tuin maakt het verblijf in "El Gringo" nog aantrekkelijker. www.elgringo-peru.com

  • 22 Juli 2009 - 12:17

    SuuS:

    Van mij mag je van die lange verhalen blijven schrijven hoor!! Dat houdt het hier voor ons thuisblijvers ook nog een beetje leuk!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal... heb je je van Stille Susan kunnen ontdoen??

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

check voor verhalen uit het verleden lauraentonnie.waarbenjij.nu!

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 33216

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 25 Januari 2014

Viëtnam, Laos en Cambodja met Freek!

30 December 2012 - 30 Januari 2013

Patagonië it is!

04 Oktober 2011 - 04 Januari 2012

Miriam en Laura naar NZ en Indonesië

24 December 2010 - 13 Januari 2011

Guangzhou en Bali

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Miriam en Laura naar Maleisië

09 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Laura in Peru en NYC

Landen bezocht: