Het was op de Isla del Sol, tingelingeling! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Laura - WaarBenJij.nu Het was op de Isla del Sol, tingelingeling! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Laura - WaarBenJij.nu

Het was op de Isla del Sol, tingelingeling!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Juli 2009 | Peru, Arequipa

De luxe stress begint toe te slaan. Ik heb nog 1 week en 1 dag voordat het surfen begint, en ik wil nog zoveel doen! Op dit moment zit ik in hostel Home Sweet Home in Arequipa, met een uiterst irritant toetsenbord by the way!

Op verzoek van Joyce en Suus weer een uitgebreid verslag van wat ik na Macchu Picchu gedaan heb:

Na een dag was, e-mail, buskaartjes kopen enz, heb ik samen met Nina alle hotspots van Cusco bekeken. Het is de mooiste stad die ik gezien heb tijdens het reizen. Niet te vergelijken met Rome of Parijs oid, maar heel gaaf en gelegen op een bizarre locatie. Afscheid genomen van Nina en Alison met de afspraak dat we elkaar snel zullen gaan zien in Noord Ierland, Nederland of Oostenrijk. We zijn namelijk allemaal in dezelfde week jarig, heel gek. Die avond was er in het mega hostel een feest. En dat betekende voor de groep 20 jarige kinderen uit Engeland: zuipen! Wij keken met een groepje toe terwijl zij om 9 uur savonds al kotsend en strompelend met hun hoofd tegen de muren aan knalden. Ik heb nooit begrepen waarom mensen naar de andere kant van de wereld reizen om daar zo lam mogelijk te worden. Kortom, slecht geslapen door brakke omstandigheden.

Daarna met Susan in de Inka Express naar Puno. Op zich een prima toertje, ware het niet dat de gids zo slecht articuleerde dat je soms niet doorhad of hij Engels of Spaans sprak. Ook heel vervelend als die vervolgens 10 uur lang in de microfoon tettert en alles in 2 talen vertelt. Wel goed voor mijn Spaans trouwens! Ik spreek het heel slecht, maar de combi Frans, Latijn en Engels helpt me erg. Veel mensen spreken geen Engels en dan laat ik ze maar Spaans praten in de hoop dat ik er iets van begrijp.

In Puno was het niet zo leuk, en raar. We hadden een hostel geboekt, maar daar aangekomen was er ¨problem with water¨, en werden we meegenomen naar een hotel waar helemaal niemand anders was. We hadden dan wel een luze kamer met TV enzo, maar geen nieuwe mensen helaas. Ik besloot dat Copacabana in Bolivia dan misschien een betere plek was om het Titicacameer te bezoeken, en plande de trip. Susan waar ik nog steeds mee was, heeft geen mening, en zal die ook nooit krijgen, dus hobbelde achter mij aan. Ik voelde me een beetje een moeder, want steeds vergat ze dingen, of dacht ze niet logisch na: zou je je jas niet meenemen? Moet je je paspoort niet in de kluis leggen? Ik werd er een beetje gek van dus dacht, nu zeg ik niets meer. En prompt werd haar telefoon gejat! Ik zag dat ze haar telefoon en wat andere papieren in de lobby liet liggen, maar heb er niets van gezegd. Om de hoek zei ze 10 minuten later, waar is mijn telefoon? Oeps, toen voelde ik me wel een beetje schuldig...

En toen gingen we dus Bolivia in! (kan ik ook weer zeggen dat ik daar geweest ben) Copacabana: klein stadje aan het meer, waar alles meteen een stuk viezer was dan in Peru. Vieze bedden e.d., my worst nightmare! Na een dag relazen hebben we Isla del Sol bezocht, het eiland waar de roots van in Inca´s liggen. Heel erg idioot mooi weer: witte zandstranden, azuurblauwe zee, bootjes, zon.... en ik in mijn lange broek, muts, jas, sjaal en handschoenen en op de achtergrond besneeuwde bergen. Idioot!
Wat ook een rare gedachte is: jullie zitten op zee niveau, ik zit daar 4 kilometer boven, daar is een meer, en daar vaar ik op, haha!

En toen kwam het moment dat ik terug Peru in ging en ik Susan achterliet, yes! (hoop dat ze geen vertaal computer gebruikt en dit leest) Ik nam de bus naar Arequipa waarnaar ik samen met een meisje uit Nieuw Zeeland, Morgana, naar het hostel ging. Daarna met haar een een jongen uit LA waar ik de naam niet meer van weet uit eten.

Ik heb net een 2 daagse trekking door de Colca Canyon geboekt. Vannacht om 3:00 uur word ik hier opgehaald om condors te gaan kijken en weer 2 dagen te wandelen! Dat wordt weer lekker zwaar denk ik, om 3 uur opstaan, my God!

Hoop dat alles goed met jullie gaat! Er is in La Paz een Nederlands meisje omgekomen een paar dagen geleden, maar kon door op Nederlandse sites niets over vinden. Ze is van een rots gegleden...
Maar met mij is alles goed hoor! Ben moe vandaag, Arequipa is een moderne stad opeens, dus ik ga zo lekker koffie drinken op het centrale plein en morgen ben ik weer met een groep.

Liefs aan allen!

  • 24 Juli 2009 - 17:03

    Miriam:

    Super om deze verhalen te lezen!

  • 24 Juli 2009 - 19:09

    Annejet:

    Hee doe je wel een beetje voorzichtig?! Ik krijg kippevel van zo'n rots-glij verhaal...
    Hier alles regenachtig; lijkt wel of het tijdens de Parade altijd slecht weer is!
    Doeg! Liefs

  • 24 Juli 2009 - 20:19

    Natanja:

    Hee, had het volgens mij gelezen van dat meisje. Doe je lifeline om als je gaat wandelen langs rotsen? Fijn dat je van Susan afbent, ik snap je gevoel. Vertel ik nog wel eens. Ik heb net de werkweek achter de rug, morgen shoppen in Haarlem en zondag de Amsterdam Fashion Week bezoeken. En dan is het weekend weer om! Veel plezier, pas op jezelf! Dikke kus

  • 25 Juli 2009 - 06:48

    Marly:

    zeg, rust je ook uit, ik dacht: die moet haar batterij opladen!!!!!! ALS JE TERUG KOMT MOET JE WEER AAN DE BAK . En je hoeft op vakantie geen kindermeisje te spelen. Maarl allei, geniet ervan! En let op jezelf, L..W.. XX

  • 25 Juli 2009 - 10:30

    Pauline D:

    Hee Laura!
    Klinkt leuk allemaal, veel plaatsen waar ik mijn broertje ook over gehoord heb! Nou, geniet er nog even van!
    xxPauline

  • 25 Juli 2009 - 15:32

    Lisa:

    Hee Lau, heb je gecheckt. Gaaf hoor! Enjoy, KUS van die bolle

  • 25 Juli 2009 - 16:31

    Marjo:

    Ik keek al uit naar je volgende verslag.
    Ben benieuwd naar de foto's!
    Rust je ook af en toe wat uit? Het lijkt me zo nu en dan een conditieslag!
    Groetjes....

  • 25 Juli 2009 - 19:25

    Felice:

    Lieverd! Ik ben vandaag terug van Charme en lees je verhalen. Wat schrijf je mooi en wat beleef je veel. Geniet ervan!!! CU when you get home..

    Liefs

  • 26 Juli 2009 - 16:30

    Joyce:

    Sistero,
    Wat irritant dat je zo´n corky achter je aan hebt hobbelen. Je moet soms ook lekker egoistisch zijn, het is jouw tripje.
    Tof dat je zo´n mooi strand etc hebt!
    Hier gelukkig ook weer mooi weer, na idd een verregende Parade...
    Net terug uit Gent, echt superleuk. Ik volg u.
    Gegroet

  • 26 Juli 2009 - 20:13

    Hilke:

    Hey!

    Goed om te horen dat je van die Suus bent verlost. Kan stiekem wel lachen om het verhaal van haar telefoon. Hopelijk ga je snel weer leuke mensen tegenkomen. Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhalen!

    Liefs, Hilke en een dikke kus van Stephen.

  • 26 Juli 2009 - 21:38

    Tonnie:

    Klinkt leuk allemaal, haha grappig van dat meisje die haar kont vergeet, lijkt ene beetje op Youri, maar wel vervelend als je telkens op iemand moet letten als je dat niet echt wil. Om 3 uur opstaan? heftig. Als jhet goed is ben ja daar dan nu zo'n beetje mee klaar met die trekking. Ben benieuwd naar foto's.

    Hier leeft alles in je kamer nog, je planten, je meubels hebben zich nog steeds niet verroerd. Er is wel 1 plaatje van je bloem-muursticker afgevallen en je wereldkaart poster lag ook op de grond, waar hing die? Boven je kast?
    Verder staat onze gang vol met een tent veel te grote en ouderwetse oranje-bruine tent die ik voor mn jc- vakantie en vakantie met Niels heb gekocht via marktplaats. Niels en ik hebben m in mijn kamer opgezte, je had erbij moeten zijn.

    Geniet daar, hier giet het nog steeds voornamelijk!

    x tonnie

  • 27 Juli 2009 - 10:09

    Je Lievelingszus Jen:

    heb t weer gelezen!

  • 28 Juli 2009 - 09:16

    Anne:

    Wow Laus, superleuke verhalen en ik ben zeer benieuwd naar je foto's. Mijn vakantie zit er weer op. Vanaf onze camping kon je Afrika (Marokko) een de overkant van het water zien liggen. Verder weinig gedaan en dat is erg goed bevallen.

    Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe belevenissen!

    Liefs

  • 28 Juli 2009 - 19:13

    Marieke:

    Heerlijke verhalen, word er helemaal blij van! Blijf genieten en succes met de trek. xx ps Zaterdag ben ik door Herkenbosch gereden(minder exotisch, maar toch het vermelden waard ;)

  • 29 Juli 2009 - 09:45

    Pauline M:

    Hee Laura,

    Hoorde via mam van je tocht en deze pagina. Wat super!! Ik ben stikjaloers, want ik zit hier op een suffe bouwplaats zonder vooruitzicht op wat voor een vakantie of vrije week dan ook... Nou ja, mijn tijd komt nog wel zullen we maar zeggen, haha!

    Leuke verhalen om te lezen, zeker een extra element op reis als je ook nog steeds iemand bij je hebt die het gewoon niet snapt. Gelukkig heb jij het allemaal goed voor elkaar! Geniet ervan en denk inderdaad maar aan jezelf en je eigen plezier!

    Dat er zoveel mensen te vinden zijn die ook alleen reizen vind ik nog altijd ongelooflijk. Ryanne wilde namelijk alleen op vakantie, maar dat hebben we uit haar hoofd gepraat (je kent Ryanne...)

    Ik lees dat je ook nog naar New York gaat; ik blijf je volgen!

    Groetjes Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Laura

check voor verhalen uit het verleden lauraentonnie.waarbenjij.nu!

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 33287

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 25 Januari 2014

Viëtnam, Laos en Cambodja met Freek!

30 December 2012 - 30 Januari 2013

Patagonië it is!

04 Oktober 2011 - 04 Januari 2012

Miriam en Laura naar NZ en Indonesië

24 December 2010 - 13 Januari 2011

Guangzhou en Bali

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Miriam en Laura naar Maleisië

09 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Laura in Peru en NYC

Landen bezocht: